Nu am timp în momentul ăsta să scriu dar pot lăsa un video din care ai putea înţelege de ce nu îmi convine lumea în care trăim.
noiembrie 14, 2008
Nu am timp în momentul ăsta să scriu dar pot lăsa un video din care ai putea înţelege de ce nu îmi convine lumea în care trăim.
noiembrie 14, 2008 at 8:12 pm
cu asta ti-ai taiat craca singur de sub picioare domnule Dumitrascu,tot ceea ce ai tu se datoreaza capitalismului…tot ceea ce nu au ei se datoreaza lipsei unei economii stabile si puternice.Tarile africane sunt unele din cele mai bogate de pe intreg mapamondul din punct de vedere al resurselor naturale.De ce nu sunt aceste resurse exploatate cum trebuie?Din cauza oamenilor care traiesc in acele tar domnule Dumitrascu.Nu acuza cu false presupuneri un sistem intreg din cauza a unui grup de 500 de oameni care nu poate conduce o tara din cauza coruptiei.In tarile acestea domina teroarea razboaielor civile si a gherilelor de strada.Cat despre situatia oamenilor din tarile dezvoltate care totusi ajung unde ajung este regretabila situatia lor dar sa nu uitam ca nu te nasti cersetor..ci ajungi cersetor si daca totusi te nasti cersetor nu e vina ta ca ai ajuns acolo ci a predecesorilor tai.Raportul acesta e un raport cat se poate de idiot.Oamenii care au facut acele averi imense domnule Dumitrascu fiti sigur ca au muncit de 10 ori mai mult decat un african sau un asiatic sau oricine de pe acest Pamant pentru a ajunge unde sunt,este dreptul lor de a se bucura de banii pe care-i au,orice om care reuseste in viata domnule Dumitrascu munceste de n ori mai mult decat competitorul sau care pierde ritmul,sunt de acord cu acest ajutor pentru cei care nu au conditii naturale propice unei dezvoltari durabile,dar intr-o tara ca R.D Congo unde exista cele mai mari zacaminte de diamante din lume si unele dintre cele mai mari de aur sa vaiti oamenii de-acolo pentru ca nu au ce manca este o ipocrizie strigatoare la cer!Oamenii aceia nu au ce manca din cauza lor!Nu au venit americanii sau nemtii sau oricine altcineva din lumea asta sa le dea in cap pentru resursele lor naturale,numeroasele razboaie civile precum si coruptia la nivel inalt este de vina pentru situatia acestor state,asa ca va intreb eu domnule Dumitrascu nu v-ati saturat sa fiti un ipocrit in ceea ce sustineti?Pentru ca eu unul m-am saturat sa va dovedesc cat de naiv si ipocrit sunteti.
noiembrie 14, 2008 at 8:20 pm
P.S:De ce nu vaiti Germania care dupa al doilea razboi mondial era rasa de pe suprafata Pamantului si care acum a ajuns a treia putere a lumii?De ce nu vaiti Japonia care dupa al doilea razboi mondial era exterminata?
Domnule Dumitrascu poporul german a muncit de 50 de ori mai mult decat orice alt popor pentru reconstruirea Germaniei de-aia ei sunt a 3a putere mondiala a lumii acum.
Domnule Dumitrascu poporul japonez a muncit 10 ani intre 45-55 fara salariu si fara concediu pentru reconstruirea Japoniei,japonezii n-au avut haine domnule Dumitrascu in aceasta perioada,aveau salopete,mancau la cantine publice pe strada nu mai mult decat era nevoie,iar imparatul Japoniei s-a comportat ca un cetatean de rand ba mai mult a amanetat si bijuteriile imperiale la Royal Bank of England.In prezent Japonia este singura tara din lume care n-are saraci si este a doua putere a lumii economic.Domnule Dumitrascu ce mama dracu tot incercati sa dovediti?
noiembrie 14, 2008 at 9:22 pm
Ţările africane sunt ţinute în sărăcie de ţările ce domină lumea economică (în special S.U.A.).
Nu vrei să o vezi, asta e, dar nu veni aici să îmi zici că sunt ipocrit.
Iar cu teoriile astea liberale că vai fiecare individ are forţe egale, iarâşi nu e nevoie să vii, cel puţin până când nu vom trăi într-o meritocraţie adevărată.
După cum am zis mai sus nu am chef să scriu, sunt ocupat cu alte chestii în perioada asta.
O zi bună.
noiembrie 14, 2008 at 9:54 pm
Nemo :’tot ceea ce ai tu se datoreaza capitalismului’ … atunci prefer sa nu am nimic.
In Africa, d-le Nemo, exista Apartheid,de care forta capitalista se foloseste pentru a acapara resursele acestei tari in folosul tarilor ‘dezvoltate’asa ca omu de rand nu are nimic.
In Iraq/afganistan se fac o gramada de bani,nu doar din petrol..(Halliburton)
In Indonezia si in toate tarile slab dezvolate(romania inclusiv) se stabilesc firme capitaliste datorita fortei de munca prost platite,ca asta-i principiul capitalist..stoarce cat mai mult sa ai cat mai mult profit,apoi cand tara respectiva isi revine cat de cat economic,se relocheaza ca pasarica in alte parti,lasand in urma dezastru si o rata crescuta a somajului,ce duce din nou in rapa tara respectiva.Ma scuzati,daca prin asta intelegeti dumneavoastra ‘economie stabila si puternica’ atunci sigur aveti o problema.
tema de reflectie:
Unde se vand diamantele si aurul pretios african?cine e interesat ca poporul african sa nu puna stapanire pe ce e al lor?
noiembrie 15, 2008 at 9:01 am
Domnule Dumitrascu,meritocratia de care vorbesti tu este baza capitalismului,doar oamenii care merita ajung in varf nimeni nu te promoveaza intr-o corporatie gigant daca nu esti bun in ceea ce faci.
Tania: tu vezi ce sustii acolo:1.ai unde sa dormi
2.ai un acoperis de-asupra capului si mancare
3.ai calculator
4.ai internet
Ce faci aici prin a sustine ca nu vrei nimic din ceea ce ai,ia da-i o fuga pana in Africa si ramai acolo vreo 1 an de zile ca dupa un an de zile te vei intoarce aici.
A da,firmele capitaliste storc tara de bani.Ha daca dau salarii cum storc tara de bani,ia explicati-mi si mie cum vine asta.Ei aduc materia lor prima noi o prelucram si-o transformam in bunuri cu tehnologia lor cu materialele lor dupa proiectele lor,daca acest capitalism n-ar exista nici noi n-am tasta aici,voi n-ati trait macar 1 zi sub comunism ca sa vedeti ce inseamna sa ti se bage pumnu in gura atunci cand incerci sa spui ceva cu voce mai tare sau sa nu ai libertate la informatie sau dreptul la proprietate privata,asa ca scutiti-ma.
Referitor la tema de reflectie nu te mai da cunoscatoare aproximativ 80% din minele de diamant din tarile africane sunt sub stapanire tribala si nu a statului care vand diamantele pe piata neagra la un pret redus fara cunostiinta statului,da diamantele sunt tot ale poporului african dar gherilele astea ale diferitor triburi pun stapanire pe ele si statul care ar trebui sa se foloseasca de aceste resurse si sa redistribuie banii este lasat de izbeliste pentru ca nu are destule efective militare,economice pentru a le tine piept acestor gherile asa ca te rog.
Deja mi-e sila sa mai postez sa va arat de fiecare data cum o dati in bara in a aduce argumente solide,pana acum nu mi-ati adus decat pareri personale pe post de argumente.Hai la revedere prea mult rating facut.Apropo domnule Dumitrascu nu v-ati fi publicat cartea aia a dumneavoastra in afara capitalismului sau a democratiei…vreti sa-i ajutati pe oamenii aia nu stati in fata calculatorului la caldurica si mancare si haine si tot,duceti-va printre ei si ajutati-i daca totusi sunteti atat de marcat de existenta lor..de-aia Domnule Dumitrascu te fac ipocrit,e usor sa stai in fata unui calculator sa spui cat de rau o duc altii,haide sa facem ceva sa-i ajutam dar sa nu faci nimic altceva decat niste discursuri filosofice de 2 lei asa ca eu din respect pentru acei oameni prefer sa nu mai scriu nimic pe aceasta tema pana cand voi putea chiar sa-i ajut,se aplica si in cazul tau domnisoara/doamna tania.La revedere!
noiembrie 15, 2008 at 3:51 pm
Salut. Imi place felul in care scrii. Ai fi interesat sa facem un link exchange?
Id mess/mail: radoa_ZA_master@yahoo.com
blog: http://www.niggeridinvisoi.blogspot.com
Daca esti de acord astept un raspuns pe mail,sau printr-un comment.
Daca nu te intereseaza imi cer scuze ca te-am deranjat.
Sa avem bafta la trafic,si o zi buna!
noiembrie 15, 2008 at 6:54 pm
@ Nigger : Ba iti place pula cioroi. Ce merde iti place? Si de cand poti sa pui virgula dupa “si”? sugatori de buci…
noiembrie 17, 2008 at 6:44 pm
1. Nu sunt de acord ca tot ce avem se datoreaza capitalismului. Capitalismul e un sistem recent. Ce avem se datoreaza intregii istorii si evolutii a umanitatii.
Ce avem se datoreaza unor oameni pasionati care au revolutionat tehnologia. Capitalistii doar s-au folosit de aceste date si au stiut sa le vanda. Adica, cumva s-au interpus intre comunitate si elita inventatoare. Adica l-au cam parazitat. Cum? Foarte simplu: daca x a inventat roata atunci a venit y, a cumparat drepturile de autor si a facut publicitate rotii. Apoi a colectat taxele de la toti care au folosit roata. Care e meritul lui Y? Acela ca a facut publicitate. Adica acela ca restul comunitatii nu pot sa vada clar beneficiile rotii sau au mintea indesata cu alte prostii. Meritul primar e al lui X. Dar el ia doar o mica parte din aceste beneficii. Asa fac si politicienii care se “interpun” astfel intre elite si omul de rand pentru ca omul de rand nu stie care e elita. Si nu stie pentru ca statul (reprezentat de politicieni) are grija sa-i livreze omului de rand false informatii in acest sens.
Eu sunt sigur ca atunci cand comunitatea va invata sa isi ceara drepturile fata de valorificarea inovatiilor unui membru de-al ei la educatia caruia participa activ va stii sa se debaraseze de acesti paraziti.
2. nu sunt de acord nici cu faptul ca tarile africane sunt sarace din cauza Occidentului. Astea au fost conditiile acolo, Africa e un continet special, animalele salbatice sunt mai periculoase, clima e mai speciala… Omul e mai primitiv acolo. Nu e saracie. E starea primitiva sau paleoclasica naturala. Chiar daca oamenii traiesc cu foarte putin. Asta e starea primitiva. Saracia e specifica metropolelor, adica acolo unde exista si exces de bogatie.
noiembrie 18, 2008 at 5:03 am
Nemo :’Ha daca dau salarii cum storc tara de bani,ia explicati-mi si mie cum vine asta.’- uite asa,fiindca salariile sunt considerate costuri de personal,consider-o investitie daca ti-e mai usor asa.Dupa cum e evident,cand faci o investitie,conteaza foarte mult ca investitia facuta(in special in salarii) sa fie infima,in asa fel incat Profitul(din care se scad salariile) sa fie cat mai mare.Aici intervine problema capitalismului,intr-un asa sistem nu conteaza CUM anume faci ca Profitul sa fie mare(furand idei,platind salarii de cacat,aruncand deseuri in rauri,neplatind taxe,etc).Pe de alta parte conteaza ca acest Profit ca fie impartit intre PUTINI oameni,al caror merit,cum zicea baldovin,este ca au facut publicitate…sau cum ar spune un student/a la management,ca si-au asumat RISCUL!!!!
tema de gandire: oare salariatul nu si-a asumat un risc?
Alta chestiune,Africa e asa cum e fiindca multi au incercat sa o transforme intr-o tara occidentala,nu a mers pe deplin,dar occidentul e satisfacut de situatia actuala si e interesat ca aceasta situatie sa nu se schimbe.Cum ati mentionat,statul nu participa in vanzarea de resurse naturale si asta face ca resursele sa fie vandute pe piata neagra mai ieftin decat ar fi daca s-ar aplica o taxa de stat,precum TVA-ul.
tema de gandire: daca e mai ieftina cumpararea pt occident,de ce sa se implice occidentul in rezolvarea problemelor de piata neagra?
Concluzie,totul se reduce la BANI!!!!
A,Nemo,dupa ce imi termin studiile,am de gand sa fac ceva maret,poate in Africa,nu stiu inca…dar mai am 3 ani de Facultate de economie…da am spus asta ca sa stii ca totusi nu vb cu cineva ce nu cunoaste Capitalismul..cunosc foarte bine,asta mi se preda la cursuri..si sunt pe deplin scarbita de imoralitatea lui.
PS. nemo stiu ca ai traume de pe timpul comunismului,dar noi aici NU am pomenit de asa ceva..din contra,iti dau dreptate,comunismul la noi a fost o monstruozitate.
noiembrie 18, 2008 at 7:01 pm
tania:Hai sa incepem usor:
1.Stii economie ,da?
2.Firma x cauta o tara stabila din punct de vedere social-politic in momentul in care doreste sa faca o investitie si slab dezvoltata economic.Firma x face o alegere,alege tara y,acolo plateste 20% din profit costuri de personal.Firma x are timp de 3 ani profit maxim in tara y.
Firma z afla de profitul imens pe care il are an de an firma y,firma z deschide o filiala in tara y,dar are o problema acolo,oamenii(personalul)isi doresc sa munceasca in firma x pentru ca in raport cu salariul minim pe economie pe care il au muncind la stat sau la firme din cadrul statului,firma x plateste foarte bine.
Firma z ca sa atraga specialistii,muncitorii nu are ce sa faca decat sa scada din indicele de profit propriu si sa adauge un procent la costurile de personal pentru a atrage personalul si va creste pana la un 21%.Acum
personalul nu trebuie decat sa aleaga.Asta asa cum probabil stii e teoria jocurilor aplicata maselor.Concluzia:o data ce o companie si-a asumat riscul sa investeasca intr-o tara si aceea tara prezinta stabilitate economica,sa fii sigura ca o vor mai urma si alte companii.
3.In Africa nu se investeste din cauzele urmatoare:coruptie,instabilitate politica,economica,sociala.De ce nu ia nimeni masuri impotriva acestor lucruri.Pe de-o parte sunt de-acord cu tine,pe de-alta nu.Sa-ti explic,sunt de-acord cu tine ca multe companii n-au absolut nici un interes in a stabiliza situatia din Africa.Aceste companii insa in economia globala sunt minoritare,sunt companiile bunurilor de lux:diamante,bijuterii,mobila,blanuri,etc.
Bunuri care le revin tot bogatilor planetei,nu au universalitate,multi nu-si permit sa cumpere un diamant chiar si de 3 mii de euro sau alte pietre pretioase sau mobila de santal de 30.000 de euro sau nu stiu ce blanuri de la 5.000 de euro in sus.
Aceste companii sunt minoritare in economia globala.Companiile mari care ,au cei mai multi bani, fabrica produse finite disponibile pentru o gama larga de piata sa luam exemplu:IBM,HP,Adidas,Nike,Coca-Cola.Africa nu e stabila pentru ca nu-si doreste practic nimeni de-acolo sa fie stabila,acele gherile de care vorbea Nemo exista datorita instinctelor tribale si chiar a impartirii teritoriale tribale a Africii.Oamenii nevinovati sufera,sunt de-acord cu asta dar Guvernele sunt corupte tot de aceste gherile care au interesele lor in a mentine tara din care provin in stadiul in care se afla.Nu mai spune ca Occidentul nu se implica:ONU,UNICEF,OSM s-au implicat acolo cat de mult au putut dar aceste organizatii occidentale nu pot rasturna un Guvern sau sa omoare toate gherilele pentru a elibera Africa.Aceste organizatii ajuta oamenii nevinovati si-atat.Daca ei nu se pot ajuta singuri,atunci nimeni nu-i poate ajuta.
4.Da totul se reduce la bani,s-a redus dintotdeauna,lumea in care traiesti nu-ti convine,fa-ti iesirea(poate a sunat cam dur dar asta e lumea in care traiesti).
5.Nu poti sustine ca tu cunosti Capitalismul,nimeni nu-l cunoaste,familia mea e de 2 generatii in lumea bancilor si-a afacerilor si tot n-am reusit sa ne cunoastem cu Capitalismul asta,ce ti se preda tie la cursurile e crima si pedeapsa,vei realiza asta cand vei avea prima slujba,asa ca nu mai sustine ca tu cunosti Capitalismul nu e vreun tip cu care iesi la cafea si-i spui:”vai ce magar esti,de ce a avut loc crahul de la BVB?”
6.Iti doresc mult noroc in realizarea planurilor tale marete cu Africa,sper sa-ti iasa dar sunt sceptic in privinta sortilor tai de izbanda.Mai spusese cineva ca Supraproductia e distrusa,pai normal ca daca ar fi aruncata asa pe piata din senin si ca donatie s-ar devaloriza bunul respectiv,compania ar intra in faliment mai multe disponibilizari,mai multi saraci alaturi de-alti saraci.
7.Imi inchei pledoaria cu a-ti spune ca prin ideile pe care le ai trebuia sa faci o facultate umanista…economia e destul de grea pe langa faptul ca ce faceti voi la facultatea aia e nimic altceva decat un mare cacat…scuza-mi expresia,ma rog asa cum ziceai inca mai ai timp sa visezi…viseaza in continuare.Hai pa…sunt deja plictisit!
noiembrie 18, 2008 at 8:43 pm
A.B la punctul 2,da o firma care investeste in tara x atrage alte firme..dar MOMENTAN…pana descopera ca in Turcia spre ex(nu luati iar cuv cu cuv,na spune-i tara y) e mai ieftin si atunci se duce dracu tot,pana si contributia pe care au avut-o de-a lungul sederii lor se duce naibii…ma intelegi?asta ma deranjeaza pe mine in mod special. E ca si cum parasesti mireasa in fata altarului.Si sincer, oamenii din tara respectiva nu ar putea incepe o interprindere?de ce crezi esential faptul ca e nevoie de investitori straini pt o economie?Chiar nu vezi ca totul se poate si altfel?chiar te contraziceai mai jos spunand despre africa : “Daca ei nu se pot ajuta singuri,atunci nimeni nu-i poate ajuta”.
Cat despre -vai uite creste firma adversara salariile ca sa atraga muncitorii de la firma cealalta(sau sa-i faca pe pretendentii la firma cealalta sa renunte si sa vina la firma ta),asta exista numai intr-o fantezie.Daca ar fi asa te asigur ca nu ar fi somaj…fiindca,dupa cum sugerezi tu, ar insemna ca forta de munca este toata angajata(sau pe cale de a fi angajata) si e nevoie de sticuri ca sa aibe si firma ta muncitori.In viata reala insa,exista piata de somaj,de unde iti iei la second-hand muncitori care abia asteapta saracii sa aiba din ce pune pe masa,ce sa mai ceara conditii salariale ameliorate(astea-s fite pt un somer)
3)nu se pot fabrica produse finite(asta e comercializare).
In Africa oamenii nu sunt condusi de instincte tribale,ci de valuta,ca peste tot…pe care au descoperit-o tot de la occidentali.
6)Cat despre supraproductie,e o imbecilitate sa fie distrusa.Imagineaza-ti ca cineva distruge alimentele de baza ca sa-si prezerveze propriul profit,cand in ziua de azi sunt oameni pe planeta asta care MOR de foame,deci mor la propriu,inanitie,cum vrei tu sa-i spui.Cum poate sa te tina sufletul sa sprijini o asa teorie?!Si cand ai o SUPRAproductie nu poti da faliment daca o DONEZI in loc sa o ARZI omule bun…niciodata…Dar stii cum e,ca sa donezi iti trebuie transport,oameni,etc…alt cost…nu se implica nimeni in asa ceva…chiar daca DONATIA si costurile aferente se DEDUC pt efecte fiscale(cu alte cuvinte STATUL te ajuta la impozitul pe venti)…adica nu pierzi nimic in REALITATE…
Nu am de gand sa imi “fac iesirea”,in schimb prefer sa fac ceva constructiv in viata asta(nu neaparat in Africa,vai ce va legati de cuvinte)..si da o sa incorporez si latura mea umanista in ceea ce voi face.
Inca ceva,apropo de ce voi realiza eu cand voi avea prima slujba…eu am lucrat de 3 ani de zile incoace ca ospatar la restaurant + din martie anul acesta pt o firma de intretinere de case,tinand contabilitatea ca sa imi ajut parintii la costurile pt facultate…
Si ce am invatat e ca : la restaurantul unde am muncit,2 cupluri cheltuiau 500 euro pe o masa,echivalent cu jumatate din ce platesc eu pt facultate.
iar la firma de intretineri: facturez pt intretinerea unei singure vile,pe luna,la vreo 20 000 euro.
Si asta ma face sa ma intreb in ce lume traiesc.Pai intr-o lume unde putini au mult si multi au putin,iar din acesti multi unii nu au nimic.
PS stabilitatea economica nu apare ca ghiocelul dupa zapada…se munceste ca sa existe,iar cand unii nu vor ca ea sa existe,impiedicand oamenii rezidenti sa fie constructivi, ghinion…te trezesti ca traiesti in romania(sau africa,indonezia,cambodia,si lista poate continua)
noiembrie 19, 2008 at 3:10 pm
Hai s-o luam mai simplu:
A+B->C
Ecuatia de mai sus arata ca cei slabi si cei puternici formeaza lumea in care traim.Cei puternici au fost dintotdeauna mai putin numerosi decat cei slabi.Tu sustii urmatoarea ipoteza:nu e drept ca exista cei puternici…trebuie neutralizati!Aux arms,citoyens!Sau cum sustii tu,unii au prea mult altii prea putin,de ce dracu au aia prea putin?De ce IBM-ul a inceput dintr-un garaj si-acum ai dracu nenorocitii au indraznit sa fie companie multinationala cu cifra de afaceri de 60 de mld. de dolari pe an?De ce nu pot si eu sa pornesc o companie care sa ajunga la 60 de mld de ani?Chiar de ce nu poti porni o companie care sa ajunga la 60 de mld de dolari pe ani in 30 de ani?Pentru ca nu faci parte din categoria I…si se simte frustrarea.Nu te lega de Romania,in Romania s-au facut bani ,Dumnezeu stie cum.Haide sa ne legam de oameni care au muncit de 10 ori decat un om normal pentru a ajunge unde sunt.Stii cu ce sunt eu de acord domnisoara?Ca cei din Africa sau din regiunile “sarace” nu ca nu au conditii naturale pentru a se dezvolta,ci exista conditii artificiale care sunt autoimpuse tocmai prin mecanismul vietii pe care o duc.Nu-i vaita tu nici pe ei pentru ca ei doar au ramas in comuna primitiva cu gandirea si-atata tot:europeanul se gandeste ba da’ de ce sa am eu 3mii de euro cand pot avea 4 mii de euro daca fac asta,africanul se gandeste ba da’ de ce sa am eu 3 capre cand pot avea 4 daca fac asta,asta-i toata diferenta si nu mai indrazni sa nu spui ca nu sunt instincte tribale la ei,te faci de ras.Pe langa faptul ca sustii niste prostii cum ca ai puternici ar trebui sa imparta totul cu cei slabi ca nah domne asa e vrerea ta si a altora ca tine(asa e frumos nu de-alta,toti copiii lui Dumnezeu,nu?)te mai faci si de ras nefiind informata,Pont:Microsoft dupa ce Bill Gates moare,actiunile sale vor fi vandute bucata cu bucata iar banii obtinuti vor fi dati Organizatiei Gates in scopuri caritabile,la fel va face si celalalt actionar majoritar al Microsoft.Larry Edison,actionar majoritar ORACLE a donat peste 200 de milioane de dolari in scopuri caritabile.Oamenii puternici don`soara se uita si la oamenii slabi,dupa tine si restul ar trebui sa imparta averea probabil cu ei,asa ar fi cel mai corect.Apropo am uitat de Hilton care va vinde lantul hotelier si 95% din bani vor fi donati in scopuri caritabile.Acum,te rog informeaza-te inainte sa ne arati cat de interesata esti tu de lumea in care traim.Acum nu mai postez aici pentru ca oricum voi nu-mi puteti schimba mie parerea iar eu nu v-o pot schimba voua asa ca n-are rost,e un razboi rece care costa timp,iar timpul pentru mine inseamna bani.Pa!
noiembrie 20, 2008 at 7:40 pm
Te rog sa te informezi tu.
Si nici unul din cei pe care ii mentionezi nu a reusit sa faca ce a facut de unul singur,dar uite el primeste toata lauda..fiindca si-a asumat riscul!
Informeaza-te tu te rog inainte sa vb.
http://www.zmag.org/zparecon/capvsparintro.htm
Da si ai dreptate pe mine nu o sa ma convingi si poate nici eu pe tine.Un singur lucru iti spun,eu nu iti vb de comunism,unde fiecare e rasplatit in mod egal..asta e o stupizenie…iti spuneam ca distribuirea bogatiei trebuie sa tina cont de efortul real depus de fiecare dintre cei ce au participat la producerea acestei bogatii si nu de Riscul asumat de acestia(cum e in capitalims).
noiembrie 20, 2008 at 11:01 pm
si din ceea ce sustii tu sa-ti asumi riscuri nu e un lucru laudabil,sau actiunea de a-ti asuma riscuri nu ar trebui sa fie rasplatita dupa spusele tale.Ma rog te dai iubitoare de filosofie si umanism,lui Napoleon cand i se prezentau generalii ce erau propusi pentru avansarea la gradul de maresal li se faceau niste prezentari pompoase de genul:”Generalul X a castigat n batalii,a imbarbatat soldatii in batalia cutare,a fost ranit in batalia z”,iar Napoleon le raspundea simplu:”C’est tres bon,mais a-t-il de chance?”.Tu nu faci acum decat sa critici cursul lumii de la inceputuri si pana acum si anume ca cei care au riscat au castigat mai mult,de mai multe ori decat cei care au luat probleme de-a gata si-au incercat o rezolvare metodica.Ceea ce faci tu se cheama pe romaneste “latrat la luna”,iar o persoana de caracter ar recunoaste meritele aluia care isi asuma riscuri zi de zi,dupa tine si un pompier care isi asuma riscul de a salva n persoane dintr-un incendiu si devine erou de condamnat sau alte exemple.Eu unul ii admir pe cei care isi asuma riscurile zi de zi,pentru ca stii ce?Ei schimba lumea,chiar daca e magnat,pompier,doctor sau chiar african.Discutie incheiata dinspre partea mea.
P.S:Nu mai veni cu site-uri la mine sa ma informez…eu citesc carti mademoiselle nu site-uri cu informatii facute ciur.Inca o data subliniez discutie incheiata,daca vrei fa-ti pledoaria si lasa-ma.
noiembrie 20, 2008 at 11:51 pm
Site-ul pe care ti l-am trimis e despre o carte pe care deja am citit-o,doar nu vrei acum sa te pun sa citesti cartea respectiva nu?Cine stie cat ar dura pana o citesti si la fel cine stie ce intelegi.
Eu ma refeream strict la interprinderi capitaliste.
Si fara sa vrei,ai ajuns la concluzia mea,aceea ca toata lumea isi asuma riscuri,nu doar cel ce a investit.
Doar ca in capitalism cel ce a investit(si-a asumat riscul ca investitia poate sa nu fie un succes) e reasplatit enorm de mult fata de subalterul lui,care si el la randul lui si-a asumat acelasi risc,fiindca daca interprinderea nu functioneaza el ramane somer,doar ca acesta din urma e subaltern,inferior dupa definitia capitalismului,deci rasplatit inferor…fiindca cine conteaza e cel ce si-a asumat riscul investitiei.Asta mi se pare mie o prostie.Si aici propun schimbari.
Una din solutii ar fi ca investitia investitorului,patronului sa fie recuperata in timp,iar dupa ce si-a recuperat investitia acesta nu mai are dreptul la totalitatea profitului de sf de an.
Sa zicem ca trebuiesc 2 ani sa se recupereze 1 000 euro,patronul isi recupereaza cei 1 000 euro investiti(deci e rasplatit pt riscul asumat) iar apoi in al 3-lea an firma are un profit de 100 euro..ei bine acum patronul nu mai are dreptul la totalitatea profitului.Acesta vine impartit egal intre toti participantii/angajatii firmei.
NOTA …ma refer la profitul de sf de an,nu la salarii.
Salariile mensale se vor obtine conform timpului depus in cadrul muncii,calitatea muncii depuse,intensitatea depusa,specializarea angajatiilor.Adica ramane exact conform principiilor existente in prezent.
Asta e doar o simplificare a ceea ce spunea in site-ul ala si a cartii Participatory economy de Michale albert si Robert Hahnel,fiindca daca e sa citesti cartea,aceste subiecte sunt mai detaliate.
Chiar imi pare rau ca nu poti sa intelegi ca nu iti vb de comunism si ca intradevar sunt lucruri ce trebuiesc schimbate.
Asa cum din trecut pana acum s-au schimbat multe in ceea ce se intelege ca ar trebui sa fie o firma(Teoria comportamentala-Behaviorism,Mayo,Herzberg,McGregor,etc)asa si in viitor exista lor pt modificari.
noiembrie 21, 2008 at 6:50 pm
Da’ tocmai ceea ce sustii tu e o conceptie dusa din prima,capitalismul incurajeaza proprietatea privata ce nu pricepi?Daca patronul X detine compania Z e treaba lui ce face cu aceea companie E PROPRIETATEA LUI!Ce spui tu e ca nu e drept ca-i da aluia mai putin desi ala munceste mai mult decat patronul,pai e vina aluia ca nu-si renegociaza contractul..angajatul ala e liber sa plece cand vrea,patronul nu-l tine legat,asa faci tu…tu confunzi capitalismul cu un mod modern de sclavie,dar ala e liber sa plece cand doreste.De ce sa imparta profitul firmei cu restul angajatilor,ce ei sunt actionari?Tocmai ca tu vorbesti de un sistem asemanator comunismului.Daca angajatul A e nemultumit de salariul oferit de patronul B poate sa-si dea demisia si sa se care in alta parte unde crede ca-i e mai bine,sau poate sa faca o companie proprie a carui principiu ar fi la fel.Daca eu am o bucata de pamant,vii te las sa faci picnic pe ea,dar in momentul in care imi ceri sa-ti faci si casa pe ea te trimit la nebuni,la fel e si cu acest capitalism pe care tu nu-l intelegi si vezi-ti de treaba toata lumea e platita in capitalism direct proportional cu contributia pe care o aduce la firma,astea sunt doar povesti de adormit copiii ca n-ar fi,ca-i platesc bine ca ti-am explicat eu despre concurenta,da’ oricum n-o sa pricepi esti prea indoctrinata de carti scrise de cine stie cine dracu or mai fi si aia.Hai pa..acuma chiar nu mai postez chiar nu ma mai intereseaza.
noiembrie 22, 2008 at 10:08 pm
Capitalismul functioneaza doar fiindca si-a creat un background de functionare bazat pe somaj.
Daca e sa o luam logic,nimeni in lumea asta nu ar accepta sa munceasca pe un salar fix si sa aibe un loc de munca nestabil(fiindca poate oricand sa i se scoale patronului sa te dea afara),dar cum se gaseaste greu de lucru(de asta au grija capitalistii,ca nu-i profitabil sa ai multi angajati,deloc!),omul se multumeste si cu un salar fix si cu un loc de munca nestabil.
Ce ti-am spus mai sus este parerea strict personala a profesorului meu universitar de management pe care si-a exprimat-o cu prilejul prezentarii facute de mine despre Economia Participativa…Si omul asta are o varsta inaintata si o experitenta pe care sigur tu nu o ai.Nu cred ca tu ai muncit in domeniu in Anglia,SUA,China, Japonia si Portugalia sau ca dai ore voluntar la universitati din Timor Sud…deci omul stie despre ce poate capitalismul si cunoscand fatada reala a acestuia,e de acord cu ce am prezentat ieri(ce am scris in msj anterior)
noiembrie 22, 2008 at 10:30 pm
*Scuze,Timor Est*
A, si spuneai :
“lumea e platita in capitalism direct proportional cu contributia pe care o aduce la firma”.
Explica-mi direct proportionalul in asta:
In Indonezia un om face,intr-o firma capitalista(Nike) o pereche de papuci intr-o ora(1h)si primeste pe 12 ore 1$.
Acum uita-te aici :http://store.nike.com/index.jsp?country=US&lang_locale=en_US&ref=http%3A//store.nike.com/index.jsp%3Fsitesrc%3DEMEALP&sitesrc=EMEALP#l=shop,pwp,c-1+100701/hf-10002+12001/t-Men%27s_Shoes
Sunt papuci de la 100 $ in sus.
Deci recapituland :
1 h/pereche de papuci e platitia muncitorului cu 0.083 $(12h/1$),iar in shop-ul lor(fara intermediari)se vinde de la 100$ in sus!!!!Unde-i proportionalitatea?!
noiembrie 22, 2008 at 11:42 pm
Proportionalitatea se vede la creator,designer…de ce-as plati pe cineva mai mult de-atat cand oricum treaba e 70% mecanizata,practic pe el il plateste pentru 30% de munca ceea ce presupune prea putin.Si asa cum ziceam draga mea…ce va invata pe voi la facultate sunt vrajeli de adormit copiii,profu ala al tau a trait pe putin 10 ani sub comunism,iar ca sa ajungi profesor universitar in timpu lu Raposatu trebuia sa dai ceva limbute sau sa fii genial,de vreme ce tipu vorbeste despre economia capitalista in asemenea fel,e clar ce-a facut el…du-te tu si prezinta-ti teoria in State sau in Marea Britanie ca vei fi arestata.
Asa cum spuneam mademoiselle,fara intentia de a ma lauda,familia mea lucreaza in domeniul bancar,bursier si-al afacerilor de vreo 2 generatii,asa ca abtine-te de la comentarii deplasate.Pa,pa!
noiembrie 22, 2008 at 11:43 pm
P.S:Timorul de Est..Unde dracu e asta?De cand e asta tara?(Stiu unde e si ce e,dar nu ma puteam abtine sa nu fac misto)
noiembrie 22, 2008 at 11:55 pm
http://ro.wikipedia.org/wiki/Timorul_de_Est
Da,m-ai convins,esti un prostovan.
Chiar nu are rost sa iti mai raspund.(cand spun eu asta chiar vb serios).
noiembrie 23, 2008 at 12:10 am
Omule bun,eu nu locuiesc in Romania,iar profesorul meu a invatat in Anglia,el fiind portughez de origine.(deci nici vb de comunism,fiindca el a reusit sa fuga de dictatura lui Salazar si sa se stabileasca in Anglia,unde a si invatat).
Iar dupa tine,munca de jos e dispensabila,dat fiind faptul ca 70% din munca e mecanizata.Dar uite asta creeza someri,ce conduce la o forta de cumparare scazuta,ce la randul ei conduce la o productie mai redusa,ce conduce firma la faliment(ca nu este cine sa cumpere).Dar cum piata e globalizata,firma nu da faliment,fiindca poate vinde intr-un alt loc unde nu sunt asa multi someri,chiar daca indonezianul nici nu viseaza la o pereche de papuci Nike.
Si asta e intr-adevar sclavie.
Cat despre banci,lasa-ma…bine ca o duci tu bine,continua-ti viata asa si gata,ce sa mai.
PS am mai scris fiindca nu am citit penultimul tau msj,acum am incheiat.
noiembrie 23, 2008 at 2:10 am
“du-te tu si prezinta-ti teoria in State sau in Marea Britanie ca vei fi arestata.”
Asa e democratic nu? Eşti jalnic. Ţin să te anunţ că marele centre universitare au fost, sunt şi vor rămâne pline de stângişti.
Eşti obositor, am senzaţia că eşti pus de cineva să faci scandal aici.
noiembrie 23, 2008 at 3:08 am
@Nemo: In primul rand, capitalismul a dat faliment, dupa cum vezi. In al doilea rand, tarile africane sunt tinute in saracie: le sunt facute cadou combine pentru recoltat cereale, dar intretinerea acestora le este vanduta la preturi prohibitive. In al treilea rand, cand se strang bani pentru campanii caritabile, 70-90% se cheltuie pe simpozioane, pe intalniri, hoteluri de lux si distractie. Ce ajunge la saraci este infim. Si nu poti sa ma contrazici, pentru ca am participat la organizarea unor astfel de actiuni: fundrising pentru caritate, iar din banii stransi, 70% a fost factura pentru cazare, masa si petrecere pentru toti invitatii.
noiembrie 23, 2008 at 8:50 am
Alex,inteleg de ce nu-ti convine lumea in care traim,chiar daca am un acoperis deasupra capului si internet.
Bafta la scoala!
noiembrie 23, 2008 at 6:43 pm
1 la mana,am descoperit blogul asta din pura intamplare cautam ceva pe internet si am dat de acest blog cu bla bla-uri.Am ramas pur si simplu frapat de cum gandesc tinerii din Romania.
2.Ma copii,pentru ca asta sunteti,am realizat ca de fapt vorbesc cu niste oameni care n-au creat absolut nimic in viata lor,vorbesc cu un pseudopoet care habar n-are ce scrie,probabil se vrea a fi profund(scrii ceva ermetism combinat cu expresionism cu prostii),cu o tanara care-mi sugereaza ca e la facultate in strainatate(bravo tie nu esti singura)a carei singura experienta in munca este aceea de a fi un pseudocontabil si o chelnerita, si mai vorbesc cu niste bloggeri care din asta isi castiga probabil existenta.Am realizat ca voi n-aveti de unde sa stiti ce inseamna sa construiesti ceva din nimic,sa nu dormi nopti in sir(nu din probleme de tinerete,sau pierdut nopti prin cluburi…probleme reale) si sa te framanti ca ai imprumuturi de achitat la banca si nu stii cum sa-l achiti.VOI HABAR N-AVETI CE INSEAMNA ASTA.Bai frate orice director,CEO responsabil in aceasta criza economica mondiala pun pariu cu voi ca n-a dormit mai mult de 3 ore pe noapte.Eu spre exemplu in ultima saptamana am dormit maxim 15 ore ca sa pot sa tin la suprafata o companie ce are un numar considerabil de angjati.Voi vedeti masinile luxuoase,hainele scumpe si vilele dar nu vedeti si faptul ca acel om umbla mai mult timp mort decat viu,ca are cearcane la ochi si ca e anemic.Un simplu muncitor dupa ce-si termina treaba se duce acasa si se culca,directorii care se respecta mai raman peste program si pot sa stea la birou si 16 ore(apropo exemplul tau cu indonezianul si 12 ore e de-a dreptul aberant).Draga mea,capitalismul plateste mai bine pe cel care si-a asumat riscul si numai,pe cel care a avut curajul sa-si sustina ideea pana la capat.Oamenii care isi asuma o responsabilitate,oamenii capabili sa ia o decizie de care depinde si painea muncitorului de maine,de asta e acea persoana mai bine platita decat un muncitor care pur si simplu nu face altceva decat sa execute niste comenzi pentru care avem si roboti acuma.Apoi hai sa presupunem ca impartim profitul in mod egal intre conducere si angajati.Ar aparea disensiuni in sensul ca un muncitor din fabrica ar castiga la fel de mult ca un director care a urmat cursurile unei facultati,care a muncit pentru a ajunge pe scaunul ala in timp ce muncitorul are 10 sau 12 clase(fuma pe la coltul blocului si juca barbut in liceu si era considerat smecher) in timp ce ala tocilar care era privit ca un fraier baga carte ca MIG-ul si-a ajuns sa detina sau sa fie co-propietar la o companie gigant…oau nedreptatea!!Domnisoara tania sa presupunem ca ajungi directoarea unei companii de renume si ca numai tu stii cat ai muncit pentru a ajunge pe postul acela,ti-ar placea sa ai acelasi salariu cu secretara mea spre exemplu care nu face altceva decat o cafea si tine agenda?Nu cred ca ti-ar conveni,ti-ai da demisia din prima,cat despre profesorul ala al tau,ala e un tip care ca si tine doar a teoretizat economia si n-a facut nimic practic in ea de vreme ce e doar un profesor de economie e ca si cum un doctor pediatru ar vorbi despre neurochirurgie.Ma stiti ce va doresc eu,sa ajungeti milionari si sa descoperiti o cale sa fiti milionari si sa va impacati si cu teoria voastra.
Domnule Dumitrascu,in SUA este interzisa orice aluzie la comunism iar a imparti ceva din ce ti se cuvine cu cineva care n-a facut mare lucru pentru asta e o aluzie cat se poate de clara la comunism.Cat despre a ma face prostovan,multumesc de compliment,eu sunt mai prost asa de felul meu adevarul asta e,de-aia sunt unde sunt.Oricum deja ideea de copil care sa ascult de parinti a cazut in desuetudine.Ce pot sa zic decat:mult noroc pe viitor si aveti grija ce faceti in viata…dupa mine mai aveti multe de invatat.Prostovan ha asta-i buna!
noiembrie 23, 2008 at 7:37 pm
@A.B. Dumneata vorbesti de pe partea cealalta a baricadei. Mai mult, spunand ca familia dumitale lucreaza in sistemul bancar de doua generatii si numindu-i pe Alex si pe Tania copii, ne arati ca ai o varsta respectabila, peste 45 de ani, cel putin. Atunci inseamna ca paritii dumitale au fost bancheri pe vremea comunismului. Si cum vrea un bancher al comunismului (ce contradictie in termeni!) sa ne explice noua despre capitalism? Sau poate vrei sa ne spui ca esti la conducerea unei banci din SUA? Atunci ai si mai putina autoritate morala sa ne tii prelegeri, deoarece capitalismul american A DAT FALIMENT!
Mai mult decat atat, eu lucrez intr-o firma cu HQ in SUA, care este cea mai mare din America de Nord in industria ei si – prin natura pozitiei mele – stiu destul de multe despre ce fac managerii, ce salarii primesc managerii, ce riscuri (nu) isi asuma managerii, ce “bonusuri” primesc managerii etc. Cu alte cuvinte, poate ii abuesti pe Alex si pe Tania, dar pe mine. Si nu, nu am varsta lor.
Cat priveste faptul ca nu iti place ce se scrie pe acest blog, am o solutie simpla: nu mai citi. Pe de alta parte, este evident ca ai nevoie sa te erti cu cineva si sa te simti superior, altfel nu mai reveneai cu inca doua comentarii dupa ce ai afirmat de doua ori (in acelasi comentariu) ca ai incheiat discutia. Si, foarte probabil, o sa imi raspunzi si mie, ca a mai aparut un naiv ce trebuie aburit si/sau pus la punct. Nu-i asa?
noiembrie 23, 2008 at 8:35 pm
Excelent clip. Ar merita sa-l vada multi oameni.
noiembrie 23, 2008 at 8:40 pm
Chiar daca domnul A.B pare agresiv in declaratiile sale si pe anumite portiuni exagera,este clar ca are dreptate per ansamblu:nu vad cum lumea ar putea iesi din criza mondiala fara capitalism,nu vad cum un muncitor ar putea avea acelasi salariu cu un manager(foarte bine punctat),de-asemenea sa nu uitam ca in 1930(parca atunci a fost ultima criza mondiala)tot capitalismul a dat faliment,dar tot capitalismul a si redresat problema,pe cand statele in care capitalismul nu functiona cum trebuie s-a ales praful de ele.Parerea mea e ca proprietatea privata si tot ceea ce implica proprietatea privata trebuie respectat cu sfintenie.
noiembrie 23, 2008 at 8:56 pm
@nirvana: Si vrei sa spui ca proprietate privata = capitalism? Nu exista proprietate privata in afara capitalismului? Si nu cred ca realizezi ce daunator este mecanismul fondurilor de investitii: pe de o parte, produce bani care sunt investiti in proiecte, pe de alta parte dezmanizeaza capitalismul. Ce vreau sa spun? Pai daca investesti la o firma care produce un profit mai mic decat alta firma, vei vinde actiunile la prima firma si vei investi in a doua. Acum, poate prima firma cheltuia mai mult pentru angajati sau pentru protectia mediului… oricum ea va da faliment sau va fi cumparata de firma care aducea mai mult profit (probabil in detrimentul angajatilor sau al mediului). Cine beneficiaza din asta? In nici un caz angajatii sau mediul. Nu! Al doilea efect negativ este stratul de abstractizare: un om poate nu ar putea sa priveasca un muncitor in ochi si sa ii spuna “te dau afara, ca nu imi aduci destul de mult profit”, dar oricine poate sa spuna “vinde actiunile X si cumpara Y”. Vanzarea actiunilor este un act simbolic, care ascunde semnificatia si consecintele reale a mutarii capitalului de la o firma la alta.
Una peste alta, capitalismul modern, care cauta numai profit si nu simte raspundere nici pentru angajati nici pentru societate si nici pentru mediu, este daunator. Mai mult decat atat, evolutia sa libera la el acasa (in SUA) a demonstrat ca este si falimentar.
noiembrie 23, 2008 at 10:34 pm
Scriu doar din nevoia de a nu-l lasa pe nenea AB sa vb despre un om atat de capabil cum este profesorul meu,pentru care am un respect enorm.
Cum am spus,el nu este doar profesor.In prezent e proprietarul unei firme industriale aici in Portugalia,dar in trecut a lucrat in domeniul afacerilor in diferite tari si pt diferite firme unde ce crezi ca facea?Era respnsabilul pentru analiza luarilor de decizii in aceste firme,iar facea asta nu din pura speculatie,ci bazate pe analiza analitica,calcul de probabilitati si toate cele necesare cu scopul de a gasi cea mai buna alternativa din toate modelele create pt luarea deciziei..deci omul chiar stie despre ce vorbeste.
Cat desprem mine,chiar cred ca varsta imi permite sa am sansa sa fac ceva,stii cum e toate la randul lor,intai studiez(chiar daca asta implica a munci si ca ospatar sa imi platesc studiile) si apoi vedem ce rezulta.
Spuneai :
“Domnisoara tania sa presupunem ca ajungi directoarea unei companii de renume si ca numai tu stii cat ai muncit pentru a ajunge pe postul acela,ti-ar placea sa ai acelasi salariu cu secretara mea spre exemplu care nu face altceva decat o cafea si tine agenda?Nu cred ca ti-ar conveni,ti-ai da demisia din prima” – deci din moment ce sustin aceasta teorie eu cred ca e evident ca nu m-ar deranja.Problema ta e ca tu vezi oamenii pe clase,in timp ce eu nu,eu cred ca si cel mai slinos muncitor e capabil sa inteleaga ce inteleg eu.
Si inca ceva NU AI INTELES NIMIC!!!
Salariul va fi diferit intre toti participantii in felul urmator:
1)Dupa orele de munca depuse
2)Dupa studii(pe care si un muncitor le poate obtine,adica poate avansa in studii)
3)Dupa calitatea si intensitatea muncii depuse.
CE DIFERA E FAPTUL CA FIECARE PRIMESTE O COTA EGALA DIN PROFITUL DE SF DE AN(CARE NU E SALAR,fiindca salarul e o mensalitate,iar cota parte din profit e o anualitate,atunci cand se apureaza rezultatul lichid al firmei si dupa ce platesti darile la stat pe el!!!!!!)
Si vad ca nu ai dormit nu stiu cat timp sapt asta…iti pierzi timpul pe blog-ul asta cu noi,copii…si mai ai si secretara
:)tasteaza si ea cumva dupa dictare?:):)
Ok gata mi-am incheiat pledoaria si PROMIT ca cel putin tie nu am sa iti mai raspund.
noiembrie 25, 2008 at 8:39 pm
@Tania: Ai mai promis odata.
noiembrie 26, 2008 at 4:22 am
Am precizat din ce motiv am raspuns(Scriu doar din nevoia de a nu-l lasa pe nenea AB sa vb despre un om atat de capabil cum este profesorul meu,pentru care am un respect enorm.)
Si nu am promis am spus:
-Chiar nu are rost sa iti mai raspund.(cand spun eu asta chiar vb serios).
-PS am mai scris fiindca nu am citit penultimul tau msj,acum am incheiat
Unde e cuv PROMIT in cele 2 precizari?
noiembrie 27, 2008 at 11:37 am
http://www.internetweekly.org/images/bush_is_stalin_alive.jpg am gasit asta pe net
noiembrie 27, 2008 at 7:45 pm
tania:si-atunci cum iti permiti sa faci un om care nu-l cunosti prostovan de vreme ce(in opinia mea)v-a demonstrat cat de usor sunteti de manipulat si influentat(a nu se intelege ca-i iau apararea onorabilului A.B)eu doar va critic pe voi ca i-ati dat apa la moara sa-si demonstreze lui cat de bun e c-a facut pe-altii sa se atace(e tehnica folosita in publicitate,in campaniile anti-fumat,anti-alcool,stiu pentru ca lucrez in domeniu)ceea ce-a facut el e un fel de psihologie inversa a clientului si anume aceea de a-l irita facandu-l sa intre intr-un conflict de interese.Tania zici ca esti studenta la economie,trebuia sa stii de-asa ceva,ketherius la fel.Ceea ce-a facut domnul A.B e de-o marlanie taraneasca insa v-a dovedit indirect cat sunteti de atacabili si influentabili,s-a comportat ca un adevarat capitalist si probabil ca dansul chiar este de cealalta parte a baricadei asa cum a zis ketherius,dar in niciun caz nu era cazul sa se dea mare in fata unor oameni la inceput de drum.Oricum tania,sa-l faci prostovan e ceva deplasat,nu draga tati,tu esti prostovana pentru c-ai picat ca musca in lapte,problema te-a depasit inca de la inceput,omul te-a facut cat se poate de subtil se-a facut ca-ti da un pumn si de fapt ti-a pus piedica fara sa-ti dai seama ca tu erai prea atenta la pumnul ala.Te rog sa te abtii din comentarii deplasate de-acum inainte,asa cum ai spus esti la inceput de drum,nu te da ca le cunosti pe toate pentru ca nu le cunosti,realizeaza ca poate sunt oameni mai mari care posteaza,esti la inceput de drum asa ca uita-te bine in stanga si-n dreapta si invata inainte de-ati arata coltii.Concluzia finala:Rusinica domnule A.B dar rusine si mai mare voua dragii mei,mai aveti de invatat cum sa rezolvati problemele si cu oameni de genul asta.O seara buna!
noiembrie 28, 2008 at 4:19 pm
Va intrebati(nirvana) de ce anume l-am facut prostovan,nu?
Poftim contextul :
A.B spune:
noiembrie 22, 2008 at 11:43 pm
P.S:Timorul de Est..Unde dracu e asta?De cand e asta tara?(Stiu unde e si ce e,dar nu ma puteam abtine sa nu fac misto)
tania spune:
noiembrie 22, 2008 at 11:55 pm
http://ro.wikipedia.org/wiki/Timorul_de_Est
Da,m-ai convins,esti un prostovan.
Chiar nu are rost sa iti mai raspund.(cand spun eu asta chiar vb serios).
Si da mi-am dat seama ca dansul nu se leaga de subiect,ci incearca sa ocoleasca subiectul.Nu il intereseaza o discutie serioasa pe aceasta tema,ci mai degraba incearca sa atace,cum stie si el..mai stangaci asa…anumite aspecte.
In msj de fata eu ii spuneam ca Prof meu e om capabil(si totusi e de acord cu economia participativa si cu structura misionara a lui Henry Mintzberg) iar dumnealui se leaga de Timor Est…adica ocoleste subiectul si nici macar nu ii REUSESTE ironia fiindca o da in bara spunand ca cica nu e tara….pai si la asa un om sa ramai pasiv?sa mai ai rabdare,intelegere si sa te astepti la o discutie CONSTRUCTIVA?Nu se poate.E clar ca nu doreste sa fie contructiv cu criticile pe care le face,asa ca nu are rost sa mai vb.
Inca ceva,eu nu pot respecta un om care nu ma respecta!
I-am raspuns cu aceeasi consideratie cu care ma priveste si el…adica ca unui nimic..de aici prostovan.
Cred ca asta e destul de clar.
noiembrie 28, 2008 at 5:07 pm
ceea ce faci tu acum,nu mi-ai raspuns deloc la ce ti-am zis,ci doar ataci partile care pot fi atacate,iar oricum tipul pare sa stie ceva economie,teoria jocurilor aplicata maselor e o ecuatie bursiera,probabil lucreaza prin domeniu bancar sau bursier.Iar la faza cu Timorul de Est A.B spune:
noiembrie 22, 2008 at 11:43 pm
P.S:Timorul de Est..Unde dracu e asta?De cand e asta tara?(Stiu unde e si ce e,dar nu ma puteam abtine sa nu fac misto)
Asa ca?iar ai gresit…facea misto asa cum stie el de oameni de care se poate face misto.Weekend placut!
noiembrie 28, 2008 at 6:56 pm
Cu ce am gresit? Si eu am afirmat acelasi lucru, ca dumnealui dorea sa faca misto(si recunoaste asta);am complectat doar faptul ca nu am rabdarea necesara si nici predispozitia sa las un om sa ‘faca misto’ de ceea ce spun eu,cand eu am inceput sa scriu pe blogul asta pt a-mi spune parerea si pt auzi parerei contradictorii constructive.
Vad ca mi se reproseaza “ca tu nu le stii toate”(variabile fiind varsta,experienta,stangacia)–nici nu spun ca stiu toate,ar fi hilar;ideea e ca vreau sa stiu mai multe…si ca am impartasit cu voi un concept ALTERNATIV de a vedea lucrurile pe care l-am descoperit din dorinta de a cunoaste.Atata tot.
Daca nu sunteti acord cu ideea expusa,ok.
Oricum,am realizat ca modul cel mai stupid de a impartasi idei e pe bloguri.Nu ajungi la nici o concluzie si oricand exista cineva care se leaga de chestiuni personale,nu de ceea ce ai expus,iar de multe ori esentialul pe care ai vrut sa-l transmiti se uita(ca in politica).Da intra-devar,aici am gresit.
Weekend placut si voua!
noiembrie 28, 2008 at 10:47 pm
@nirvana: Ceea ce a facut cel pe care il lauzi ca a stiut sa ne faca nu este nimic maret sau glorios. Indiferent de capacitatile sale intelectuale si/sau profesionale, a venit pe un blog care exprima o idee pe care nu o impartaseste si a inceput sa ii zgandareasca pe ceilalti. Asta se cheama trolling si e cam rusinos.
Si, sincer sa fiu, am impresia ca Nemo, A.B. si nirvana sunt acelasi personaj. Marturie sta stilul de exprimare, vocabularul comun si punctuatia: aceleasi fraze interminabile, care contin cate 3-4 idei fiecare si in care sare de la o idee la alta.
Alex, poti sa te uiti, te rog, la adrese si sa ne spui daca aceste 3 personaje posteaza de la aceeasi adresa de IP?
noiembrie 28, 2008 at 10:48 pm
Si am facut si un dezacord: marturie STAU, nu “sta”. Mea culpa
noiembrie 29, 2008 at 1:09 am
AB şi nirvana acelaşi ip.
Nemo alt ip.
noiembrie 29, 2008 at 3:42 am
ce tare!!!acelasi ip…ar trebui mult tupeu si nerusinare sa mai posteze acum
:)
decembrie 13, 2008 at 3:05 pm
dumitrascu, ca de obicei “nu are chef sa scrie pentru ca nu are timp”, este ocupat cu altele. tind sa cred ca singurul care il poate zice de fapt este sa isire citeva clisee lacrimogene si idioate, pe care le tot repeta. de aia explicatiile care le dai nu depasesc niciodata mai mult de citeva rinduri si sint mereu aceleasi. dar cu cit ideile sint mai putine si mai neoriginale, cu atit sintem mai aruganti si plini de noi.
A.B. oricit ai incerca sa vb cu genul asta de oameni, oricite explicatii ai da, ei vor reveni cu aceleasi idei. indiferent de cite ori le-ai dovedit ca sint false. am onoarea de a vb cu oameni de genul lui destul de des si niciodata nu s-a ajuns nicaieri. bush ramine hitler, capitalismul ramine nazism, copii din africa mor tot din vina lui bill gates, desi doneaza zeci de miliarde de dolari programelor de dezvoltare din africa, comunismul ramine tot ceva inofensiv si neiteles, daca nu bun sau sublim de-a dreptul dar pervertit de capitalisti. odata intrati pe fagasul asta de gindire foarte greu mai ies.
decembrie 19, 2008 at 12:31 pm
@costin: tocmai de-asta cooperativa Nemo ii ureaza un “ia pula” sanatos, pt ca altceva oricum nu va lua in seama.